Zuidereiland.

26 november 2013 - Elaine Bay, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen om 6.00 uur opgestaan omdat we de overtocht hebben naar het Zuidereiland.  7.15 uur moesten we inchecken bij de Interislander Ferry. We wisten dat er problemen waren bij de Ferry want er is er een uit de vaart genomen vanwege een verloren schroef. (en er is zomaar geen nieuwe ferry) In Rotorua hadden we al contact opgenomen met de ferrymaatschappij omdat we gehoord hadden dat "alles" omgeboekt moest worden. Maar onze boeking ging gelukkig gewoon door.Voor dat we wegvoeren was het inmiddels 9.30 uur en de overtocht duurde 3 uur. Vannacht was het begonnen te regenen en duurde nog steeds voort. Op de boot nat en koud. Eenmaal in Picton braakte de ferry "alles" uit. Je word er bang van als je ziet wat er allemaal mee gaat. Bij de Dutch Backery (heus in zaanse huisjes opgetrokken) wat lekker warms gehaald. (nou....Dutch Elly!?, geen Nederlander te bekennen en allemaal lokale broodjes en specialiteiten)We reden over de Queen Charlotte Drive en ondanks het mindere weer mooie uitzichten over de sounds. Halverwege de middag wordt het droog en zien stukjes blauw verschijnen en een schuchter zonnetje. We rijden via het "binnenland" een schitterende weg tussen de bergen via Ronga road en over de French Pass naar de D.O.C. camping in Elaine Bay, een van de zeearmen van de Marlborough Sounds waar we morgen willen gaan lopen.D.O.C. campings zijn basic campsites op mooie plekjes met een minimaal aan comfort maar omdat wij zelf voorzienend zijn is dit geen probleem. We staan op een veldje aan een baai met een mooi uitzicht over zee en de bergen.

1. Elly:
    27 november 2013
    The Dutch bakkery had ik ook alleen maar van horen zeggen!
    Maar wel lekker het brood??? Al een Pavlova geprobeerd? Jammer dat het regende tijdens de overtocht. Wij zaten toen heerlijk in de zon hoewel het wel frisjes was met aardig wat wind. Veel plezier op het Zuider Eiland
    groetjes Piet en Elly