Van Elaine Bay naar Golden Bay.

27 november 2013 - Takaka, Nieuw-Zeeland

Gisteravond stak de wind flink op en ook vannacht stond de camper af en toe te schudden op z'n wielen. Wat een wind!! Om 8.00 uur begon het ook nog eens flink te regenen en het is zwaar bewolkt. Maar 8.30 uur redelijk droog en lopen wij de Piwakawaka track en komen een klein uurtje later terecht aan Piwakawaka Bay. Een mooi baaitje in de overweldigende Marlborough Sounds. Hier kom je helemaal tot rust met het uitzicht op de bergen en de Tasman Zee.Na de koffie rijden we weer terug de hele bochtige French pass , Croisilles road, Ronga road en het weidse dal door naar de SH 6. Via Nelson naar Motueka waar we informatie halen over het Abel Tasman Park waar we morgen willen gaan lopen. Een (Nederlandse) medewerkster van de I-Site geeft ons allerhande praktische informatie en dat we beter vrijdag kunnen gaan lopen vanwege het weer. Dus de plannen gewijzigd.  Doen voor de komende dagen boodschappen en rijden door het Tasman Park naar Takaka via (weer) een zeer bochtige weg. (Ria zit regelmatig met samengeknepen billen) Komen aan op een top 10 holiday camping  in Pohara beach aan de Golden Bay.