Van Pohara naar Kaiteriteri

28 november 2013 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag een regenachtige dag. Zijn in Noordelijke richting gereden en stoppen even bij het Abel Tasman Memorial ( de Nederlandse ontdekker van het Zuidereiland) Rijden richting Wainui en lopen in 2 uur heen en weer langs een prachtig pad met meters hoge boomvarens en veel bloeiend vingerhoedskruid en via een (enge) hangbrug naar de prachtige en lange Wainui falls. Zeer de moeite waard! Rijden terug met hoge rotswanden omgeven weg naar Grove Scenic Reserve bij het plaatsje Clifton waar een zeer bizarre en primitieve rotstuin is ontstaan. Spectaculaire rotsen liggen hier en het is zelfs een beetje angstaanjagend om hier te lopen. Dan rijden we 5 km ten westen van Takaka naar Waikoropupu Springs in Kahurangi N.P. wandeling van 2 uur, het was even een saaie klim de berg op maar het afdalen grandioos.Pupu Springs behoort tot de 100 watrerrijkste bronnen ter wereld. Overal hoor je watervalletjes en overal sijpelt er water langs de rotswanden (het komt zelfs uit de lucht vallen ;) Water wordt ook afgevoerd via een levada (waterbak) waar we langs lopen naar beneden. Prachtig groen is het hier en heel veel soorten varens groeien er.Via weer een spannende en bochtige weg rijden we uiteindelijk via de SH 60 weer terug naar Kaiteriteri waar we 2 nachten op de camping blijven.