Abel Tasman N.P.

29 november 2013 - Kaiteriteri, Nieuw-Zeeland

Een zonovergoten dag. Gaan om 9.00 uur met de watertaxi de hele westkust van het Abel Tasman Park langs. Het park is heel populair en trekt veel bezoekers uit binnen- en buitenland.Er zijn veel goudgele baaien en strandjes, beboste heuvels, diepblauw water en veel rotsen. We zien veel watervogels, zeerobben en zelfs een school dolfijnen die het goed met ons voorhebben,  ze springen meters hetwater uit, prachtig en wat een grote beesten! Op de terugweg laten we ons afzetten in Bark Bay en lopen een gedeelte van de Abel Tasman Track die 51 km lang is ( je kunt deze track ook in 3 tot 5 dagen lopen) Het is een HELE mooie track en je komt er alle nationaliteiten tegen.Prachtig pad via beboste paden en je loopt van het ene naar het andere goudgele baaitje. Lopen over een swingbridge en het laatste gedeelte is overhet strand en moeten we wadlopen. Ria   zwemt zelfs nog even in de Tasman zee. 4 uur later worden we weer opgepikt door de watertaxi in Anchorage en afgezet  voor de camping.

's avonds zitten we aan de borrel bij geëmigreerde Australiërs.