Reisdag van Kaiteriteri naar Charleston.

30 november 2013 - Charleston, Nieuw-Zeeland

De dag begon met een flauw zonnetje maar al spoedig begon het te regenen. Er verschijnt een mooie, brede, pastelkleurige regenboog boven de bergen. Bij Motueka rijden we de SH61 op, gelegen door alweer een mooi dal. Opeens staat er een half naakte man op de weg met alleen een handdoekje om zijn lende in de stromende regen.(We zijn toch maar niet gestopt) Zitten nu aan de koffie bij Lake Rotoroa, 'n prachtige plek maar helaas met weinig uitzicht vanwege de regen. Eenmaal weer onderweg wordt het droog en klaart het op. 10 km. voorbij Murchison is het Buller Gorge Park met de grootste personenhangbrug van NZ. waar we de Bullerriver zijn overgestoken. Aan de overkant hebben we 1,5 uur gelopen,  zagen een goudgraversmijn maar ook de White Creek Faultline, een aardverschuiving als gevolg van een beving uit 1929 en lopen naar de Ariki Falls met flinke stroomversnellingen, MOOI. Weer retour door de bush en via de swingbridge rijden we v.a. de parkeerplaats naar de westkust. Bij Cape Faulwind nemen we een kijkje want bij deze steile kust houdt zich een kolonie zeeberen op. Ja hoor, ze liggen tussen de rotsen of komen net uit zee. Een moeder zoogt haar jong, leuk om te zien. Aan deze weg zien we 3 landerijen met honderden herten. Heel alert de koppies dezelfde kant op van "wat moeten jullie hier". Het zijn grote beesten, lijken  wel paarden! We rijden door naar Charleston en staan op een (simpele) camping voor 1 nacht.

# In Murchison gaat Dick tanken en gooit er 3 liter Neutral in i.p.v diesel!! Stress!! Bellen het verhuurbedrijf en 20 min later komt de wegenwacht aanrijden."Gooi hem maar vol met diesel, het kan geen kwaad" Dus dat was óók weer opgelost.