Van Kaikoura naar Waikuku Beach.

17 december 2013 - Waikuku Beach, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen om 8.00uur waren we al van de camping af en liepen we op het strand om de Peninsula Walkway, rond de punt van het schiereiland Kaikoura te lopen. Het is een van de meest afwisselende kustwandelingen van N.Z. Een deel van de route loopt over het strand. Het was nog gedeeltelijk hoog tij dus schoenen en sokken uit en waden maar! Het was oppassen voor robben maar dat viel gelukkig mee. Er staken hier prachtige rotsen in allerlei kleuren en bizarre vormen op uit het water.  Op de punt van het schiereiland houdt zich een kolonie zeerobben op maar er waren er weinig te zien. Het andere deel van de track liep over de klippen en bood grandioze uitzichten en wat een WIND stond hier!! Het laatste gedeelte daalden we weer af naar de kust, door een klein dorpje en door het bos in de bergen weer terug naar Kaikoura.  Eindelijk een café voor de welverdiende koffie. Het was inmiddels 12.15 uur en hadden dus ruim 4 uur gelopen. 's Middags zijn we richting Christchurch gereden omdat we morgen (al) de camper schoon en wel in moeten leveren.Staan nu de laatste nacht aan de kust van Waikuku Beach. 's Avonds na het eten lopen we nog 1,5 uur over strand en komen terecht in een mooi natuurgebied met wandelpaden.

1. Elly:
    17 december 2013
    Hoi Ria en Dick
    Jammer dat het er bijna opzit hé. Maar wat hebben jullie veel gedaan en gezien. Was zelfs 6 weken te kort?
    Wij hebben genoten van jullie verhalen en foto's.
    Goede reis naar huis!
    Groetjes Piet en Elly
  2. Ria en Dick:
    18 december 2013
    Ja Elly, we hadden nog wel veel langer willen blijven. Kan niet begrijpen dat er al bijna 7 weken opzitten. We hadden het hier nog wel langer uitgehouden en helemaal geen heimwee of zoiets gehad. We gaan elkaar gauw spreken. Gr.van ons