van Whakapapa naar Taupo

20 november 2013 - Wairakei, Nieuw-Zeeland

Rustig op weg van Whakapapa naar Taupo.  Wat een mooie route en genieten van de uitzichten op de bergen en de bloeiende natuur. Weer veel bremstruik en gele lupinen. Rijden langs Lake Taupo.  Het 600 km2 grote meer vult een immense komvormige krater waaruit bij hevige uitbarstingen grote hoeveelheden as en lava werden geslingerd.  Op een look out point zitten we hier lekker in de zon aan de koffie. Je kunt je niet voorstellen dat onder dit meer een van de grootste vulkanen ter wereld zit, zo rustig ligt dit meer erbij.  "Ze" verwachtten dat "hij" toch nog eens zal uitbarsten. Boven ons zien we veel paragliders die uit kleine vliegtuigjes gedumpt worden. We zetten onze weg weer voort en komen bij de Huka Falls. De Waikato rivier is de enige afwaterings rivier van Lake Taupo dat door 47 rivieren en diverse bronnen wordt gevoed. Het perst zich een weg door een lang en slechts enkele meters breed rotskanaal, waarna zijn fluorescerende turquoise water als de bijna 10 mtr. hoge Huka Falls omlaag stort. Wat een geweld en wat een geluid brengt dit teweeg. We lopen een uurtje langs deze rivier met mooie doorkijkjes. Dan opzoek naar een camping die we vinden in Wairakei. Ook in deze vallei stoomt en borrelt het en staan op een prachtig plekje in de zon tussen allerlei boerderijdieren die hier vrolijk rondscharrelen. Een 8tal pauwen, 3 lama's, schaap, hangbuikzwijn, parelhoenders en diverse kippen met pulletjes, enz. Er is een klein restaurantje bij waar we ons tegoed doen aan koffie met wat lekkers erbij en leggen een kaartje.De wasmachine staat aan en een uurtje later wapperen de shirtjes vrolijk in de zon en de wind.In de verte "rommelt" het van onweer maar het blijft droog en zitten lekker buiten met boek en puzzel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl