Van Taupo naar Napier en Clifton

21 november 2013 - Waitomo Caves, Nieuw-Zeeland

8.00uur vetrokken we weer richting Napier over de SH 5, the Thermal Highway en komen hier veel wijnbouwers tegen. Stoppen bij sightseeing voor foto's van een lange waterval en later op de ochtend voor koffie, inmiddels weer bij de kust aangekomen. Rond het middaguur zijn we in Napier en halen bij de I-site een plattegrond voor de Art-Deco wandeling. In febr. 1931 vonden er in Napier en Hastings 2 aardschokken plaats van 7.9 op de schaal van Richter. Het land hier werd 3 meter omhoog getild en 253 mensen verloren het leven. Binnen 2 jaar herrezen Napier en Hastings als een feniks uit z'n as. De stad werd herbouwd in de stijl van Art-Deco, de trend van de jaren 30, en dat is hier nog overal goed te zien.Vooral in de binnenstad staan nog mooie gebouwen en er zijn veel winkels met Art-Deco artikelen,  kleding, hoedjes, sieraden, schilderijen,  snuisterijen,  enz. We lopen over de marineparade, een wandel- en fietspad langs de kust, en rijden later naar Bluff uitzichtpunt boven de stad waar je een schitterend uitzicht hebt over de havens. Vooral hout wordt hier verwerk en vervoerd, van bovenaf zijn de boomstammen net luciferhoutjes. We rijden langs de kust en komen aan op een kleine camping in Clifton en staan bijna met onze voeten in de oceaan. Hawkes Bay genaamd.

# We verlaten de camping in Waikarei en vergeten onze schoenen die onder de auto stonden te drogen. Terug dus......

#We hebben een kibbeltje over de rij-stijl van Dick. (te hard)

#Als Ria naar boven rijdt, over de smalle weg,naar Bluff-uitzichtpunt rijdt zij de buitenspiegel eraf. "Alles" hangt erbij maar is weer in elkaar te zetten.