Jan van Genten

22 november 2013 - Cape Kidnappers, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen op de camping gebleven, lekker buiten ontbijten, douchen en de was gedaan. Het is erg warm vandaag en de zon is fel. Vanmiddag een heerlijke middag gehad. We zijn met 3 tractoren met aanhangers een strandavontuur naar hetJan van Genten Reservaat bij Cape Kidnappers geweest.Onderweg werd er regelmatig gestopt en vertelde de bestuurder over de geologie, de rotswanden, de aardbevingsbreuklijnen, fossielen en andere wetenswaardigheden. Halverwege de tocht over strand en door zee reden we langs de Black Reef kolonie, de grootste van de 4 Jan van Genten kolonies op Cape Kidnappers. Er werd ruim de tijd gegeven om de vogels te bekijken en te fotograferen.  Het is broedtijd en sommigen hebben al een jong.Aan het eind van de rit (8 km) ligt Cape Kidnappers met 3 kolonies. Er zijn plm. 8.500 nesten. Het was 20 min lopen over de berg waar we van heel dicht bij de kolonie J v G konden komen en ook hier weer ruim de tijd om alles te bekijken. Terug weer met de tractoren door zee en over strand. Het was een enerverende ervaring en Dick had de dag van z'n leven (en is 100 foto's rijker ;)