Reisdag naar Wellington

23 november 2013 - Waitomo Caves, Nieuw-Zeeland

8.00 uur  weer vertrokken en eerst boodschappen gehaald. We rijden de lange weg, de SH 2 naar het zuiden. Komen o.a. door het plaatsje Norsewood waar je wordt begroet door Vikingen met gehoornde helmen. In 1872 werd Noorsewood gesticht door de Noren en de Denen stichtten verderop het plaatsje Dannevirke. In dit gebied is veel wijnbouw en fruitteelt. Vanaf Palmerston North de SH 57 op richting Wellington. Eenmaal weer langs de andere kust bezoeken we het Nga Manu Wildlife Sanctuary, een vogelpark, hoofdzakelijk in de vrije natuur maar ook in grote verblijven. Zien ook KIWI's!  Het is een mooi park om doorheen te wandelen. Even verderop in het plaatsje Paekakariki vinden we een mooie parkachtige camping.

1. Niek en Wil:
    23 november 2013
    Hoi,
    Als jullie overvaren naar het zuidereiland en misschien in het vakantieplaatsje Motueka terecht komen dan kan je nog een aantal Kwakelaars tegenkomen. Jos en Annie v/d Hoven van langs de Amstel en Nely Voorn v/d kruidenier.
    Groetjes, Niek en Wil
    PS: anders moet je maar even op http://www.de-kwakel.com/ kijken bij Kwakelaars in den vreemde.
  2. Ria en Dick:
    23 november 2013
    Hoi Niek, ik begrijp hieruit dat zij daar gessetteld zijn?
  3. Wim en Henny:
    24 november 2013
    Na een radiostilte worden we verwend met wel vier verhalen! Wat zien jullie elke dag veel. De natuur is daar blijkbaar overweldigend, mooie promotie voor NZ. Jullie brengen zo nog een beetje zon over die we hier missen.