Topdag MET ster!!

9 december 2013 - Doubtful Sound, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen rustig aan en naar Manapouri gereden waar we om 12.00 uur moesten inchecken voor een overnightcruise door de Doubtfull Sounds, de zuidelijke fjorden van N.Z. We gingen gedurende 1 uur eerst met de boot het Manapouri Lake over. Dit was al indrukwekkend, toen met de bus ook in 1 uurtje de Wilmot Pass over met af en toe een fotostop van een waterval of een mooi uitzicht.  Dick vond dat hij beland was in een scène van Jurrasic Park. Daarna op de boot, een zeilschip, cruisen door de fjorden van de Doubtfull Sounds. SCHITTEREND!! (er zijn geen andere woorden voor) En wat een prachtige dag hadden we, zon en wind. Als je nagaat dat het hier meer dan 200 dagen per jaar regent en er wel tot 8000 mm kan vallen. We zien walvissen, pinguins, dolfijnen, zeeleeuwen, albatrossen en magnifieke uitzichten en watervallen. En wat worden we verwend aan boord,  er staat koffie, thee, enz. en er staan schalen met heerlijke scones. Daarna kunnen we kiezen: kajakken of een nature tocht in een sloep en wij doen het laatste en gaan varen (met motor) door de fjorden en krijgen uitleg over alles wat groeit en bloeit hier in de omgeving.  Voor  de liefhebbers is er daarna nog een zwemtochtje!  17.30 uur aan tafel voor heerlijke soep en een drankje. Daarna voeren we de zee op en de zeilen worden gehesen. WAT een deining en WAT een schip! Om 20.00uur staat er een uitgebreid warm en koud buffet voor ons klaar. Het is heerlijk en erg gezellig. Er is 68 man aan boord en iedereen zit gezellig te babbelen en te borrelen. Als klap op de vuurpijl een toetjesbuffet met allerlei heerlijkheden. Verrukkelijk wat een verwennerij!  Om 22.00 uur was er een presentatie over de ontdekking en de ontwikkeling van de Doubtfull Sounds. Om 23.00uur ploffen we in een heerlijk schoon bed, een eigen "hotelkamer" met douche en toilet.

1. Elly:
    11 december 2013
    Zeker een geweldige dag als ik je zo hoor! En wat een mazzel met het weer. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Ik moest vanmorgen de auto schoon krabben. Het was gisteren en vandaag wel zonnig. Piet nog op racefiets tochtje gemaakt. Maar het zijn hier toch wel de donkere dagen voor Kerstmis. Dus geniet nog maar van de NZ zomer.