van Pearl Harbour naar Curio Bay

10 december 2013 - Curio Bay, Nieuw-Zeeland

Om 6.00uur wordt het anker opgetrokken en om 6.15 uur voeren we alweer door de fjorden. De bergen liggen nog in de ochtendmist. 7.00 uur ontbijt en dan weer het dek op. Zien weer een walvis met z'n rug en staart boven water en wat een spuitgat op z'n kop waar ze doorheen blazen. Zien ook pinguins door het water hupsen, leuk! Als we aan het eind van een zeearm zijn en omgeven door bergen vraagt de kapitein 5 min. stilte, ook geen klikkende camera's,  om de omgeving en z'n geluiden op je in te laten werken. Een heel bijzondere beleving en wat voel je je dan nietig! We nemen ook een kijkje in de stuurhut en de kapitein op z'n troon legt ons alles geduldig uit maar houdt ondertussen "de boel"  wel in de gaten. 10.oo uur weer van boord, met de bus over de Wilmot Passen weer met de boot over het Manapouri meer weer naar de bewoonde wereld. De auto in en op naar Dunedin. Onderweg stoppen we weer bij mooie uitzichtpunten en bij de Waiau Bridge, de 1e brug in N.Z. over de Waiau rivier, geopend in1899. Het is geen vergane glorie en ligt er nu als museumstuk nog mooi bij. We  nemen niet de uitgezette route over de SH 94 maar zakken af langs de Westkust de SH 99, de scenic route via Invercargill helemaal naar het zuiden door de Catlin forest naar Curio Bay omdat daar geeloogpinguins zitten. We zien ze uiteindelijk alleen in het water. 's Avonds bij zonsondergang gaan we nog eens terug en zowaar scharrelen er een paar rond op en tussen de rotsen. Leuk!