van Curio Bay naar Dunedin.

11 december 2013 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen om 8.00 uur vertrokken met Dunedin als einddoel.  Door de glooiende heuvels van de Catlins is het weer een waar genoegen om te rijden. De scenic route met groene, glooiende heuvels en verlaten zandstranden.  Nagenoeg alles staat in bloei, genieten dus. Bij Cathedral Caves aangekomen blijkt deze gesloten te zijn, jammer. Even verderop lopen we naar de Matai falls en weer verderop zien we de Purakaunui Falls, een mooie, brede sluierwaterval die op ansichtkaarten te zien zijn. Daarna rijden we door naar Nugget Point. Op een steil landpunt torent de vuurtoren 133 mtr. uit boven zee en steken spitse rotsen op uit het water. Het is een mooi gebied en er broedt ook een hele kolonie lepelaars. Aan de oevers en op de rotsen liggen pelsrobben en er hobbelen er een heel stel jongen tussendoor. Er huist hier ook een kolonie zeemeeuwen. Op de terugweg belanden we in een grote kudde schapen die naar een ander weiland gebracht worden,  hilarisch! In Balclutha rijden we over een indrukwekkende 6 bogige brug die over de Clutha rivier, de langste rivier op het zuidereiland, ligt. We rijden nu weer op de SH1 tot aan Waihola waar we de coastal-route oppakken.  Berg op en berg af en veel bochtenwerk maar steeds met schitterend uitzicht over de zee en de baaien. We stoppen bij zo'n mooie baai om even de benen te strekken en wat te drinken, kijken naar beneden en ligt daar een zeeleeuw lekker lui te wezen in de zon en het warme zand. Verstrooid kijkt hij ons aan. Dan is het even doorrijden naar Dunedin,  een "Schotse"  stad. Staan op een kiwi camping aan de kust.