Van Rotorua naar Waitomo Caves.

17 november 2013 - Waitomo, Nieuw-Zeeland

8.00 uur al onderweg naar Wai O Tapu Thermal Wonderland. Dick krijgt maar niet genoeg van spuitende geysers en wil de Lady Nox  zien spuiten. Onderweg weer mooie plaatjes van groene heuvels. Er is hier veel bosbouw, vrachtwagens rijden af en aan, beladen met grote boomstammen. Bij het bezoekerscentrum halen we tickets op en rijden eerst naar de fotogenieke mudpools, een meer vol kokende modder en dan door naar het beginpunt Lady Nox. We zijn vroeg en zetten eerst koffie. Zomers worden hier busladingen vol toeristen uitgespuwd om dit fenomeen te aanschouwen.  Nu zitten er een paar honderd toeristen verwachtingsvol met het fototoestel in de aanslag. De parkwachter doet een woordje, stort een pak zeeppoeder in de kegel van de Lady en het begint eerst te borrelen dan te bruisen en dan barst de Lady Nox uit plm. 10 mtr. de lucht in. Klik, klik, klik, een fotogeniek moment en we hebben het gezien. Maar het was leuk! Op naar Te Kuiti. We nemen een tussendoor weg en een waar alpenlandschap ontvouwd zich voor ons. De gele brem staat langs de kanten in volle bloei. In de tuinen staan allerlei soorten rozen in bloei en azalea's als struiken zo hoog in allerlei kleuren. Komen op de SH 30 en ook hier geel van de bloeiende brem. In Pureora Forest Park stoppen we voor de lunch en lopen een oud stuk oerbos in. Het pad leidt naar de oudste en grootste boom van zijn soort met een omtrek van 12 mtr. En 40 mtr. hoog en is plm. 1850 jr. oud.Hij is ontstaan na een enorme vulkaanuitbarsting. Elders in dit park is een 7 mtr. Dikke aslaag van deze eruptie gevonden. Dan op naarTe Kuiti/Waitomao  Caves waar we de tickets ophalen om morgen 2 grotten te gaan bekijken. Komen weer op een mooi top 10 holiday park. Het is behoorlijk warm en gaan eerst lekker zwemmen!

1. George:
    17 november 2013
    Hallo,

Ik stond deze week in de regen, wachtend op Tram 9 in Den Haag jullie reisverhaal te lezen. Dat bracht toch nog even een zonnetje.

Ondertussen maar eens de route op kaart gezet. Dit plaatje stuur ik jullie nog wel via de mail.

Groetjes,
    Lilian en George
  2. Wim en Henny:
    17 november 2013
    We genieten van jullie verhaal. Wat een mooi land is dat, elke dag is de natuur weer anders en overweldigend! De Marokopa waterval zag ik ook al in de buurt dus zal op de route komen. En dat onder het lentezonnetje!