Op de fiets door Rotorua.

16 november 2013 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen nog maar een nachtje bij geboekt. Er is hier zoveel te beleven.....Eerst op de fiets naar de lokale markt. Dit is al een bezienswaardigheid an zich. Lokalen verzamelen zich hier want er wordt gebakken, gekookt en gestoofd. Gezellig bij elkaar in het park.Op de fiets doorgereden naar Whakarewarewa een bestaand maoriedorp. Het borrelt, dampt en sist hier dat het een lieve lust is.De hoofdatractie is de Pohutugeiser en "de prins van Wales", de 2 meest actieve geisers van NZ. een a twee keer per uur barsten "ze" uit en de hoogte verschilt tussen de 10- en 40 mtr. We hebben het gezien, 'n geweldig gezicht. De grond waar je op loopt is warm, zien verder pruttelende modderpoelen, champagnepoelen met borrelend water. Er is een cafeetje waar we koffie drinken, Ria neemt een hangi-lunch, een soort loempia met vlees, ham, kip, groenten en aard, gestoofd in de hete grond en het was erg lekker! Hebben ook weer een culturele voorstelling van de maorie bijgewoond, het blijft leuk om te zien. Woeste oorlogsdansen, stokspelen en traditionele en moderne liederen, leuk! Na hier een paar uur rondgelopen te hebben terug op de fiets door Goverments Gardens gereden wat een koloniale sfeer ademt. Op de bowlinggreen laten de dames en heren (geheel in het wit gekleed) hun bowls rollen. In het park staat ook een badhuis in Tudorstijl, heel mooi. Zien ook prachtig bloeiende rozenstruiken. Fietsen weer door naar Sulfur Bay waar wij de walkway fietsen. Ook hier dampt, sist en borrelt het.Deze weg loopt langs het Rotoruameer en ziet groen van de thermische activiteiten. Eenmaal weer op de camping plonzen we in het zwembad en daarna in de thermische hottube, water van 40 oC. Zelfs op en rond de camping bruist, sist en borrelt het,de aardkorst hier in Rotorua is dun......Zonet hebben wij genoten van een machtig mooi, (zwaar) vuurwerk, oudjaarsavond valt hier vroeg ;)

1. Ank hersbach:
    16 november 2013
    we reizen met jullie mee en de kaart erbij, het word een mooi reisverhaal wij genieten ervan .
    groet Wim en Ank.