Van Cooks Bay naar Rotorua.

15 november 2013 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Heerlijk buiten in de zon en aan het strand ontbijten.Lopen om 8.30 uur relaxed aan het strand en zoeken mooie schelpen.Eerst koffie, het is heerlijk buiten.10.00uur de camping af en boodschappen halen. Daarna rijden we naar de Okere Falls 10 km.voor Rotorua.Wat een woeste watervallen.Hier worden de komende dagen de wereldkampioenschappen wildwatervaren georganiseerd. "Ze" waren aan het oefenen, het was een machtig gezicht. Je kon het mooi volgen want in een half uur daalde je langs de waterval af.Na de lunch doorgereden naar Rotorua en bij de I-site informatie opgehaald. Zitten nu op een zg Kiwi camping aan het meer van Rotorua. Drinken thee en daarna op de fiets naar het openbare Kuirau Park met actieve warmwaterbronnen en pruttelende modderpoelen. Zitten met onze voeten in ouderwetse voetenbaden, heerlijk warm. Hier geurt het regelmatig naar rotte eieren, dat komt door de zwavelbronnen en de watersulfide die dit veroorzaakt.In de volksmond Rottenrua genoemd. Nu zitten we lekker op de camping aan een glaasje witte wijn (slobbert lekker ;)