Van Cooks Bay naar Paparoa Beach

14 november 2013 - Waiotira, Nieuw-Zeeland

Nadat we de camper opgeruimd hadden reden we om 8.30 uur naar de Shakespeare cliff boven Cooks Bay. Wat een 360 o uitzicht over verschillende baaien en eilandjes in de zee. Geweldig.....lopen naar beneden en komen op Lonely Bay. Inderdaad eenzaam en verlaten en weer een geweldige plek. Zomaar zitten en genieten van het uitzicht en het ruisen van het water. Moeten toch weer verder en gaan naar Hahei waar we lopen naar Cathedral cove een door de branding uitgeholde grot die door twee hoge kalkrotsen ingesloten strandjes met elkaar verbindt.  Uit het water steken overal rotsen. Er zijn hier verschillende films opgenomen. Vervolgens rijden we naar het roze strand van Hahei waar we aan zee lunchen, kijkend naar de golven en ruisen van de oceaan.Gaan weer verder naar het goudgraversdorp Waihi waar een enorm gat gaapt in de aarde met een diepte van 250mtr. En een omtrek van 900x600mtr. Deze dagbouwgroeve zal worden omgezet in een recreatiemeer. Er loopt al een wandelpad, de Martha Mine Pit Rim Walkway dat een spectaculair kijkje in de krater biedt. We redden het vandaag niet om in Rotorua te komen maar zitten nu op een top 10 holliday park in Paparoa beach met uitzich op de zee.

1. Niek en Wil:
    14 november 2013
    Hoi luitjes, Jullie hebben het wel druk he. Neem je af en toe ook nog een beetje rust?
    Geniet ervan.
  2. Iris:
    14 november 2013
    Wel relaxen hoor, het begint zowat op werk te lijken!
  3. Ria en Dick:
    15 november 2013
    Ja lieve mensen als je wat van de wereld wilt zien moet je actief bezig blijven. Uitrusten doen we thuis wel weer!