Van Miranda naar Cooks Bay

13 november 2013 - Cooks Bay, Nieuw-Zeeland

Via de schitterende kustweg met steeds weer prachtige uitzichten bereiken we Tapu. We stoppen in een klein parkje met mooie bomen met "harige matten" erin. Daar gaan we landinwaarts naar de Rapaura Watergardens. Een betoverend 25 ha. groot park met oerbos en fraai aangelegde tuinen met kunst- en waterwerken. We drinken hier koffie met zalige cheesecake (een calorieënbom, maar dat mag de pret niet drukken) Eenmaal weer onderweg lunchen we op een plek met mooi uitzicht. Daarna rijden we de 309 op, dwars door Coromandel, naar de Waiau waterval die al duizenden jaren naar beneden stort en in de rotsige grond een poeltje heeft geschapen waarin je kunt poedelen. Even verderop maken we een korte wandeling naar een groepje kauri bomen in het Waiau Kauri Grove. Daar staat een siamese kauri die ogenschijnlijk uit een wortel komen. Doorrijdend gaan we aan bij 309 honing en kopen daar een paar potten zuivere honing, mmmmmm! En één pot geneeskrachtige honing voor tante Jeannet. Komen uiteindelijk aan in Cooks Bay waar we op een camping in aanbouw terecht komen. Prachtige grote plaatsen maar zijn duidelijk nog niet klaar voor het seizoen. Wel waren de zwembaden open waar we dan ook gretig gebruik van gemaakt hebben. (Vooral van de hottube) Heerlijke ontspanning.