Onderweg.

12 november 2013 - Bay Of Islands, Nieuw-Zeeland

Reisdag van The Bay of Islands naar Coromandel.

Onderweg het dorpje Kawaka bezocht om daar een bezienswaardigheid te gaan bekijken. Het openbare toilet in deze plaats........Het is ontworpen door kunstenaar Friedenstein Hundertwasser (zoek het maar op) Het is het laatste orginele echte Hundertwasser gebouw. Hij overleed in 2000. Even voor Whangarei bekijken we de Whangarei falls een fotogenieke 24 mtr. hoge waterval langs een basaltrots in een mooi aangelegd park.  Hier drinken we koffie met de home made taartjes die we meegenomen hadden uit een winkeltje uit Kawaka, heerlijk!!

Via Whangarei naar Wellsford waar we de SH 16 nemen ( omdat we op de heenweg de SH 1 genomen hadden) Het uitzicht is weer fenomenaal,  mooie heuvels en zicht op de Tasman Zee. We vervolgen onze weg door het drukke Auckland naar de oostkust. Wat een schitterende baaien. We zitten nu vlak voor Coromandel op een 4 sterren plus camping met geothermische bronnen met een eigen zwembad. Dick heeft de fiets gepakt en is vogelspotten. Wij vermaken ons wel.......wordt vervolgd.

Komen net uit het thermaalbad.......heerlijk!

1. Frank en Marga:
    12 november 2013
    Lieve Ria en Dick,
    Wat leuk om elke keer de verhalen te lezen en dat het allemaal zooo prachtig is. Tuurlijk zijn we stik jaloers en moeten wij het doen met de prachtige foto's nu en straks van jullie. Geniet er maar lekker van!!
    Dikke kus van ons hier

Frank Marga John en Niek.
  2. Ina:
    12 november 2013
    Haha,tja dat toilet...wij vonden het niet zo.Het traject wat jullie gereden hebben is prachtig. Dat vinden jullie ook zo te lezen. Ga nu toch wel een beetje heimwee krijgen...;(
  3. Theo:
    13 november 2013
    Gistere met Terka weer lekker bij de Brasserie gegeten.
    Op de 28ste ls er weer een luxe-diner Waar we naar toe gaan Ronaldleerde me net jullie op internet op yte zoeken.