Rangitoto

6 november 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal, Vandaag met de boot naar Rangitoto eiland en met een ander ned. stel opgetrokken. Samen naar de top gelopen van de 600 jaar oude vulkaan. Het was erg warm en zijn behoorlijk verbrand.Prachtige uitzichten over Auckland en de vele eilanden die hier liggen echt schitterend! Vannacht de laatste nacht in het hotel. Morgen halen we de camper op en gaan we toeren. W.s. hebben we dan minder bereik maar zodra het kan sturen we weer bericht. Met de foto's wil het nog niet erg lukken maar wie weet............Groeten van ons..........doei.........

Vandaag de hele dag in de Hauraki Gulf, de maritieme wereld van Auckland EN beschermd natuurgebied. Er zijn wel honderd eilanden en er is een fascinerende verscheidenheid aan flora en fauna, zien bijzondere vogels in allerlei kleuren. Na de koffie stappen we om 10.30 uur op de boot en varen we naar Rangitoto eiland wat zo'n 600 jaar geleden oprees uit de zee. We maken kennis met Kees en Gerda en trekken de verdere dag met elkaar op. We lopen naar de top van het eiland, het is vermaard  vanwege het magnifieke uitzicht op Auckland en de omliggende eilanden.Het is een prachtige, warme dag zo'n 25C. 's Avonds uit eten geweest, 13 verdiepingen hoog met een prachtig uitzicht over de verlichte Hauraki Gulf.

Dick heeft gisterenavond 2x naar de Rabobank gebeld over de pin- en creditcard passen. Vandaag blijken mijn passen het óók niet te doen. De Rabo zou terug bellen maar hebben dit nog niet gedaan. Wéér 2x contact gehad met de Rabo maar "ze" kunnen er niets aan doen. Wél een nieuwe pas opsturen maar omdat wij rondreizen is dit geen optie.