Wij zijn in Auckland!

5 november 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na een voorspoedige reis via Singapore goed aangekomen in Auckland. De verwachtte yetlag is uitgebleven. Vandaag een rondwandeling gemaakt door de stad en door mooie parken.(Albertpark), met zicht op de Sky-Tower. We hebben het Auckland War en memorial museum bezocht met o.a. een schitterende collectie maoriekunst en kunstnijverheid uit de pacific. Houtsnijwerken, kleding en kleden, alles geweven en gevlochten, sieraden van schelpen, stenen, tanden(tjes) prachtig en zo verfijnd gemaakt! Ook een maori -culturele voorstelling bijgewoond. Horen diverse strijd- en werkliederen, traditionele stokdansen en woeste krijgsdansen met wapenshow. In het museum staat een prachtig gemeenschapshuis, geheel van houtsnij- en vlechtwerk. Er staat een fantastisch mooie oorlogskano waar 100 man in past. De kano is met de hand uit EEN boom gehakt en met de hand bewerkt. Op de 3e verdieping is een oorlogstentoonstelling en de 2e behelst de natuurlijke historie van het land.

Verborgen juweeltje: De schitterende bloemenkassen in Auckland Domain.

De creditcard doet het niet. Kunnen wel geld opnemen maar niet betalen, zowel met de creditcard alsmede de pinpas. Lastig.We zien een groot Rabo-kantoor maar zij kunnen ons niet helpen met de creditcard. We mogen wel bellen naar Holland maar door het tijdsverschil gaat dat niet lukken.

In het museum komen we Peter tegen, een geëmigreerde Nederlander die er al 34 jaar woont. Leuk even gepraat, gaf ons tips en een pers.kaartje om hem te bellen bij e.v. calamiteiten!

Het weer is wisselvallig maar de temp. goed plm. 20C. Zien mensen "aan hun blote kont" en weer anderen in winterjas.

Ook hier, bedelaars.......

Vanavond veel regen

1. Monique:
    5 november 2013
    Hoi buurtjes, goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Veel plezier. Groet, Gertjan en Monique
  2. Iris:
    5 november 2013
    Veel plezier daar aan de andere kant van de wereld!
  3. Frank en Marga:
    5 november 2013
    Hoi-Hoi. veel plezier en genieten!
    groetjes uit de Cyclamenlaan!
  4. Christiaan:
    Hey pa en ma,

Leuk zo'n reisverslag!!
    heel veel plezier.

kus,
  5. Ina:
    5 november 2013
    Het is een lange reis maar dan heb je ook wat. In Wellington,daar vaar je over naar het Z-eiland,is een enorm groot museum.Goed voor een hele dag. Een aanrader. Ik reis met jullie mee :)
  6. Wim en Henny:
    5 november 2013
    Veilig aangekomen en klaar voor de start. Leuk om mee te leven met jullie! We zijn benieuwd naar jullie rijdende huisje! Veel plezier.
  7. Herman en Els:
    Hi Ria en Dick,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Wij wensen jullie een hele mooie reis. Veel Plezier en op deze manier reizen wij toch een beetje met jullie mee. Leuk hoor!xx
  8. Elly:
    5 november 2013
    Hoi, fijn dat jullie goed zijn aangekomen. We reizen in gedachten met jullie mee en halen herinneringen op. Leuk! En wat fijn dat jullie geen last hebben van een jet-lag. Hier vandaag alleen maar regen.
    groetjes Piet en Elly
  9. George:
    Hoi Dick en Ria
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet van deze fantastische reis, leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    George en Lilian