Onderweg door het hoge noorden

8 november 2013 - Ahipara, Nieuw-Zeeland

Vandaag waren we om 7.45 uur al onderweg want we hadden behoorlijk veel op het programma staan. Een tocht langs de kauri-Coast. Kwamen eerst in Traunson Kauri Park. Eerst voeten vegen en ontsmetten eer je erin mocht. Het was een echt regenwoud park en deed ons aan Costa Rica denken. Hier staan vele Kauri bomen, dik en hoog, kaarsrechte stammen met een vrij gladde schors die de kruinen hoog boven de andere bomen tillen. Een prachtig park. Verder langs de kust maar we misten de afslag naar Aranga beach, jammer, niet gezien. De weg is prachtig, zien meters hoge boomvarens, bamboe, rietpluimen, dennenbomen en de mooie bloeiende bomen, struiken en planten. Het is immers voorjaar. De omgeving is heuvelachtig en groen. Komen weer in een mooi bos Waipoua forest met de oudst levende Kauri, de vader van de bossen Matua Ngahere, ontkiemde al in de tijd voor Chr. en zien ook z'n 4 sisters kauri.  Vervolgens rijden we uit de bossen naar Hokianga Harbour, een lange zeearm met mooie lookouts.  Bij Kouto willen we de boulders zien maar het is vloed en de ballen liggen onderwater, jammer......Met de veerpont gaan we over en rijden door het heuvelachtige landschap naar Ahipara waar we nu op de camping aan zee staan. Morgen willen we naar de noordelijkste punt. Eerst maar lekker slapen....