Het einde van de wereld.

9 november 2013 - Cape Reinga, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal, daar ben ik dan weer. Vanmorgen eerst gesqypt met Edwin. Ja, ja het wordt nog eens wat met ons. Eerst zijn we in Ahipara omhoog gereden vanwaar we een schitterend uitzicht hebben op de baai en 19 mile beach.Daarna vertrokken naar Cape Reinga,  het einde van de wereld. De mensen dachten hier vroeger dat als je dood ging je geest hier het eiland verliet. Maar eerst onderweg een Kaurieverwerkings bedrijf bezocht er was ook een expositie, mooi hoor! We kwamen ook langs een schapenfarm. Er liepen daar wel een paar duizend schapen die bijeengedreven werden in afwisselende koppels honden. Een prachtig gezicht. De zandduinen van Te Paki was een ervaring op zich. We parkeren de auto en lopen in 1 uur naar de zandduinen. Achteraf had dit niet gehoeven omdat daar ook een parkplaats was.Gigantische zandduinen, het zandduin van Bergen aan zee is hier een glijbaantje bij! Hier doen ze aan zandsleeen.We zakten tot onze knieën soms weg in het zand. Het was 3 km ploeteren om zicht op zee te krijgen maar het is gelukt! (Vooral zwaar) Zien versteend zand met mooie tekeningen en terug konden we met iemand meerijden naar de parkeerplaats. Cape Reinga was het laatste wat we bezocht hebben. Ook weer mooie uitzichten en een mooie omgeving met de vuurttoren aan het eind. Dezelfde weg teruggereden en in Pukenui de camping opgezocht. We staan weer op een mooi plekje.  Vanavond na het eten nog even naar de haven gelopen en straks weer lekker het mandje in.