Naar de Bay of Islands

10 november 2013 - Bay Of Islands, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen vertrokken van Pukenui. I.p.v. langs de oostkust te gaan, rijden we midden door het land naar Horeke. Rijdend door prachtig bosgebied en stoppen af en toe en zien mooie vogels in dit (verlaten) gebied. We nemen (achteraf) een verkeerde afslag en moeten weer met de veerpont over gezet worden. In Horeke heb je de betoverende wereld van de Wairere boulders.Het is een particulier natuurpark en werden ontvangen door een overenthousiaste eigenaresse, een Zwitserse die wel een half uur uitleg gaf over deze wonderlijke wereld. Omdat dit park en deze plaats op een zeer afgelegen plek lag en die via een gravelweg genomen moest worden, was deze dame naar ons inziens blij dat ze weer eens mensen zag en sprak. Maar enfin, ze had niets teveel gezegd, het was inderdaad spectaculair! Het was een park zoals een natuurpark hoort te zijn. De natuur zijn gang laten gaan. 3000 jaar geleden stroomde basaltlava over de zachte leemgronden, gevolgd door het stollen van lava. Water spoelde het leem weg waardoor het lavaveld barstte en er bizarre verweringsvormen ontstonden. Wat een rotsen en keien liggen hier, het is niet te bevatten of uit te leggen, dit moet je gezien hebben. Topattractie! Van de eigenaresse mochten we wel op haar terrein overnachtten maar dat hebben we maar niet gedaan! Ze reed weer weg op haar quat! Haar man was een echte Robinson Cruisonway met een grijze pruik en dito gezichtsbeharing........Eenmaal weer onderweg kwamen we langs de mooie Harurufalls. Komen aan in Paiha, bespreken de boottocht voor morgen en eten een ijsje. Nu staan we op een een camping even buiten  Paihia aan het water waar we 2 nachten blijven......wordt vervolgd.

1. George:
    10 november 2013
    Terwijl het hier regent en hagelt maken we jullie reis in de mooie nieuw zeelandse natuur meer.
    We genieten mee met jullie.

George en Lilian
  2. Ina:
    10 november 2013
    Zou wel wat foto's willen zien van dit wonder. Wij zijn hier niet geweest. Wel de Haruru Falls. Prachtig!
  3. Ria en Dick:
    10 november 2013
    NouIna datzou ik ook wel willen maar op de een of andere manier lukt dit niet (meer) daarom zet ik af en toe maar wat op FB