van Hokitika naar Okarito

2 december 2013 - Okarito, Nieuw-Zeeland

Lopen om 8.00 uur op het strand, woeste golven en veel wrakhout en stenen liggen er op het lavazand. 9.00 uur rijden we het achterland van Hokitika in naar Lake Kaniere en zitten nu heerlijk in de zon aan de koffie met uitzicht over het meer en de bergen. Rijden verder door de bossen en komen bij de Dorothy Falls, een lange, slanke waterval die van grote hoogte komt. 35 km. van Hokitika komen we bij de Gorge Swingbridge die over de Hokitika river ligt. Deze rivier wordt ook wel Blue Gorge genoemd vanwege het turquoise water.Je kunt hier mooi rondwandelen en er zijn mooie uitzichtpunten. 's middags komen we weer terug in het plaatsje Hokitika met z'n vele kunstnijverheidswinkels. Veel Jadeslijperijen, goud bewerkers, glasblazers en possumbont (MOOI) vind je hier en het is leuk om even in de straten en de winkels rond te kijken. Stappen weer in de auto en rijden door naar Harihari maar deze camping hier ligt er verlaten bij en aan een doorgaande weg, niets voor ons. Door naar Okarito aan zee en staan op een mooie D.O.C. camping. Met zicht op de Southern Alps op de achtergrond. Vooral toen de zon onderging en het avondlicht een prachtige gouden gloed gaf aan de besneeuwde bergtoppen.  GENIETEN......