van Charleston naar Hokitita.

1 december 2013 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

OOK weer een mooie route, dan weer langs de kust en dan weer over de uitlopers van de bergen.Het wordt steeds groener en de bergen hoger. Komen om 10.00uur aan bij de pancake Rocks, de stenen pannenkoeken aan zee bij Punakaiki. Ruim 30 miljoen jaar geleden over elkaar geschoven.Er  is een mooi pad aangelegd. WAT heb je nodig om dit fenomeen te zien? Wind en hoog water (en wij hadden ook nog regen) dat hadden wij allemaal en zie je de golven razen door de gangen en grotten. Sommigen van deze ondergrondse ruimten hebben een uitlaatklep, een blowhole, waaruit het water en schuim METERS  omhoog spat.Machtig mooi om te zien en je blijft kijken! Even verderop lopen we de Truman Track een korte loop naar zee, Peble Beach. Ook hier slaan de golven met , kracht over de rotsen. 's middags lopen we een paar uur langs de Pororari rivier door een kloof in Paparoa N.P. dit is een subtropisch regenwoud met prachtige Nikaupalmen.Alles is hier groen en alles is begroeid, de stammen van de bomen, de rotsen, veel mossen en varens en epifyten en palmen echt HEEL mooi en het was droog met een zonnetje.  Rijden verder naar het zuiden met mooie kust- en vergezichten. (koeien aan zee!) Komen aan op een camping in Hokitita. Om 23.00 uur lopen we nog even de straat uit naar een weggetje overkapt door bomen en zien honderden glowwormpjes in de bomen hangen, net ledlampjes en daarboven duizenden sterren.

1. Wim en Henny:
    1 december 2013
    We zijn weer helemaal bij met deze vier prachtige verhalen vandaag. Ze worden steeds lyrischer, ondanks de regen genieten jullie duidelijk met volle teugen.
    Bevalt de camper? Onzin, jullie zijn altijd op pad of onderweg. Pure reclame voor NZ!!
  2. Elly:
    1 december 2013
    Hoi Ria en Dick,
    Wij vonden de pancake Rocks ook erg leuk. Daar ook een pinquin gezien. En wat is de Melkweg mooi en duidelijk te zien hé? Ilona vroeg zich toen af wat die mist was. Alleen maar sterren! Morgen richting de Frans Jozef en de Fox Glacier? We hopen dat jullie het treffen met het weer!
    Groetjes Piet en Elly
  3. Ina:
    2 december 2013
    Heb ik teveel gezegd over het N-Z. De pancake's...je blijft kijken zo prachtig. Fr Jozef hadden wij toen regen.Heel jammer.Over het algemeen toch,net als jullie lees ik,meer regen dan op het noorder-eiland.
  4. Ria en Dick:
    3 december 2013
    De Camper bevalt prima en we hebben lekker alles aan boord!

Ina vandaag en gisteren prachtig weer! Hopelijk houden we dit even vast!