van Haast naar Wanaka

5 december 2013 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen stonden we al om 8.00uur de Thunder Creek Fall te bewonderen die van 28 mtr. hoogte naar beneden kletterde. Zien verder ook langs de Haast Pass, Fantail Falls en Cameron Creek met een mooi uitzichtplatform over het dal. Lopen een klein uurtje heen en weer naar de Blue Pools, over de swingbridge, met glashelder blauw water. Bij Boundary Creek, (dan zitten we inmiddels bij Lake Wanaka) een prachtig blauw, lang uitgestrekt meer, aan de koffie. Het is heerlijk buiten en blijven hier een poosje relaxen in de zon. De weg loopt verder langs het mooie Lake Hawea en we stoppen in het plaatsje  Wanaka waar we weer in de bewoonde wereld terecht zijn gekomen. De weg van Haast naar Wanaka is in een woord SCHITTEREND. Eerst door de bossen en  langs de schilderachtige meren, lake Wanaka en lake Hawea met uitzicht op de bergen met de eeuwige sneeuw op de toppen. Om 14.00uur komen we aan op een verzorgde camping even buiten het centrum van Wanaka met mooie sta- plaatsen en verschillende soorten bomen, struiken en planten en rondom in de bergen. (Iets voor de ANWB Wim!) Het is inmiddels zeer warm geworden en zitten heerlijk met boek en puzzel in de schaduw en de was hangt inmiddels te wapperen. 16.30uur stappen we op de fiets en rijden naar city centre Wanaka, schitterend gelegen aan het meer. Het is er dan ook een hele drukte met veel badgasten. Wij lopen wat rond en gaan lekker eten (en drinken ;) in een van de restaurants hier.